Dematra, dat werd opgericht in 1976, wordt vandaag geleid door Geert, Stefaan Cédric De Jaeger. Niettegenstaande de vloot van het bedrijf uitsluitend uit Mercedes-Benz vrachtwagens bestaat (40 Atego bakwagens en 18 Actros trekkers), houdt Dematra toch zowat elke vijf jaar de vinger aan de pols van de vrachtwagenwereld. “Wij zijn een bijzonder trouwe Mercedes-Benz klant. Allereerst omdat wij traditioneel trouw zijn aan onze leveranciers. Wij verwachten van onze klanten ook trouw, zodat het niet meer dan normaal is dat we die visie ook doortrekken naar onze leveranciers. Toch vergelijken we geregeld wat er op de markt voorhanden is. Dat hebben we ook bij deze aankoop gedaan, maar dan vooral vanuit het standpunt dat we voor onze chauffeurs een iets ruimere en modernere cabine zochten. Op die manier zijn we uitgekomen bij de achttien ton uitvoering van de Actros, die echt een zeer moderne vrachtwagen is. Zijn hoger laadvermogen was voor ons zeker niet noodzakelijk, maar de ruimere en comfortabele cabine gaf dus de doorslag”, zegt Cédric De Jaeger.
Vijf nieuwe Actros 2127 voor Dematra
Dematra uit Deinze is al jaren gespecialiseerd in fijnmazige distributie in de Benelux en warehousing van droge voeding. Het bedrijf versterkte onlangs zijn distributievloot met vijf Actros 2127 trucks. Een opvallende keuze, aangezien Dematra tot nu toe altijd voor de Atego koos als distributievoertuig.
Iets zwaarder.
De distributievloot bestond tot voor deze investeringsronde uitsluitend uit zestien ton Atego trucks. “De nieuwe Actros heeft een iets hoger eigengewicht, zodat we op aanraden van Group Ghistelinck voor de wat krachtigere 270 pk sterke motor kozen, aangezien die voor het werk dat wij verrichten de meest courante krachtbron is”, vervolgt Cédric De Jaeger. Hij voegt er ook meteen aan toe tevreden te zijn over de diensten van Group Ghistelinck, waarmee het bedrijf intussen al meerdere decennia samenwerkt.
Moderne technologie die potentieel biedt.
De nieuwe Actros is om meerdere redenen een voertuig dat helemaal bij de tijd is. “Het is een truck met groot potentieel, op voorwaarde dat je hem als chauffeur ook op de juiste manier gebruikt. Vandaar dat wij het toch heel belangrijk vonden dat Mercedes-Benz en Group Ghistelinck onze chauffeurs een opleiding aanboden. Zo weten ze perfect hoe ze het voertuig veilig moeten gebruiken en hoe ze de zuinigheid van deze vrachtwagen ook optimaal kunnen benutten”, aldus nog Cédric De Jaeger.